(47) Skusenost Konference Managera v Cine :)
Ahooooojte
po dlhsej dobe :) no Oktober bol tak zaneprazdneny mesiac ze som skoro ani nestacila dychat :) (citaj - pisat na blog). Ale uz som tu opat ;) No co sa vlastne udialo za cely ten mesiac….so mnou a s mojou pracou…
Takze prve so mnou… :) Po tych tymovych dnoch som si uvedomila vela veci…co robim, ako vnimam tuto moju skusenost, ako som otvorena mojmu okoliu atd. Uvedomila som si aj aky zazitok maju oni (moj team) - predsa som tu jednina o zahranicia (ked neberiem Dan ktory je stale v SH.) a tiez ako si budu pamatat tento term, tento team. Je tu taky slabsi team management co sa tyka tymoveho ducha, rozvoja atd. Klasicka cina - vsetci sa staraju len o vysledky, ale to ako ich dosiahnu ich uz nezaujima…No a tak si vravim, skusi to nejak zmenit - predsa mam len nejaku tu skusenost a poznam svoje silne stranky dobre, tak preco ich konecne nezacat pouzivat ;)
Takze prve so mnou… :) Po tych tymovych dnoch som si uvedomila vela veci…co robim, ako vnimam tuto moju skusenost, ako som otvorena mojmu okoliu atd. Uvedomila som si aj aky zazitok maju oni (moj team) - predsa som tu jednina o zahranicia (ked neberiem Dan ktory je stale v SH.) a tiez ako si budu pamatat tento term, tento team. Je tu taky slabsi team management co sa tyka tymoveho ducha, rozvoja atd. Klasicka cina - vsetci sa staraju len o vysledky, ale to ako ich dosiahnu ich uz nezaujima…No a tak si vravim, skusi to nejak zmenit - predsa mam len nejaku tu skusenost a poznam svoje silne stranky dobre, tak preco ich konecne nezacat pouzivat ;)
A tak moja prva priorita bola, zorganizovat 2 uspesne konferencie - jednak z organizacneho hladiska a jednak z tymoveho hladiska. Coz ked to teraz hodnotim sa mi celkom podarilo :) az na urcite externality ktore nam urobili zivot pocas konferencie tazsi….
A tak sme sa do toho vrhli :D
Tak takto vyzeral hotel - ty brdo poviem vam ze naozaj luxus :D ked uz nemate radi konferencie, jedina vec ktora by mohla by vasou motivaciou je, ze ju stravite uplne v super hoteli :D vzdy rozmyslam nad nasou Secou :) (ale v urcitych pripadoch si hovorim "zlata Sec", ano).
Samozrejme uz od zaciatku sa veci nie az tak darili a cestu do hotela namiesto 1,5 hod. Sme absolvovali 5 hodin (lebo blby vodic nevedel kde to je a samozrejme sa nespytal…), takze sme zacali neskoro s realnou pripravou a na druhy den malo prist 270 ludi….no tak sme pracovali do 4:00 rana aby bolo vsetko ok….Vela malych problemov sa objavovalo, ako pocet delegatov na konferencii stale kolisal, data projetory neboli pre firmy, v miestnostiach bolo svetlo na to aby ste tam mali ppt prezentaciu…a proste kraviny ktore ako konfernce manager som musela riesit. Nakoniec sme sa rozhodli ze si velmi seriozne podelime v teame ulohy a Echo si zobrala celu logistiku, Houston firmy, Dan techniku, Mino prezentacie atd….Proste tak aby sme to mali pod kontrolou a ja som ich vsetkych koordinovala a k tomu este cely organizacny team :) no krize niekedy s touto kulturou :D
Hned na zaciatku ako prva perlicka ked som prisla na miesto kde sa ma otvarat konferencia 1,5hod pred otvorenim mi povedali - vsetci delegati budu 2 hodiny oneskoreny :S aaaaaaaaaa a tak to zacalo, mali sme prvy den stres lebo tam bolo vela firiem a este sme neboli az tak zohrany ale potom to uz bola len pohodicka :) uzivali sme si to ako sme len mohli a to aj vdaka Aronovi (chair/moderator ktory nam velmi pomahal) - je zo Svedska a je tu na praxi a ked som s nim pracovala tak som sa citila tak super - ako doma, proste jasne strucne v strukture a ide sa :D ach no je vidiet ten rozlicny pracovny styl Azie a Europy…
A ako slogan sme mali "Ready? Steady? GO!" (Nieco ako Pripravit sa! Pozor! Start! Alebo ako by som to prelozila) a tak sme si spravili aj super fotky k tomu :)
Ready?
No a toto je fotka tak 2/3 delegatov na konferencii :) celkom aj zapadam ked ma nemozete najst, ze? (dole, od stredu do lava - je tam Vincent v bielej koseli a ja vedla neho, alebo - chalan v zelenom, hore v lavo slecna v tykizovom s oranzovym salom a v tom istom uhle do lava hore je moja hlava :))
KONFERENCIA V PK
Jaaaaaaaj tak o tom nejdem asi ani pisat, ani fotky skoro ziadne nemam (kedze nebolo kedy skoro ani ist na WC nie tak robit fotky). Tak som sa na tu konferenciu tesila - proste mate 2x sancu spravit nieco lepsie, tato konferencia ve PK bola taka ista ako v SH - a tak mozete zlepsit vsetky nedostatky ktore ste urobili predtym atd. Skoro nikdy v zivote nemate druhu sancu nieco zopakovat a my sme ju mali…No ale to sme este nevedeli co nas caka….
Velke problemy sme mali s hotelom lebo debili okrem nas (400 ludi) tam mali konferenciu o dalsich 200 ludi a dalsiu o 1000 ludi…a vsetko mali rezervovane 2x!!!!! Takze nasa plennary (najvacsia miestnost kde sa odohrava konferencia) bola jedalen pre 1200 ludi takze sme tam skoro nemohli byt a teraz vymysli kde budes robit vsetky prezentacie a mat 400 ludi (hlavne ked vonku skoro mrzne)….
Hned prvy den sme mali mat tiez s firmami - mali prist o 14:30 (a taka som bola rada ze ziadny problem s data projektormi ako v SH) no zrazu ze pridu neskor lebo je zapcha - a co teraz spravis ked si mas 400 ludi rozmiestnit do miesnosti s firmami ale firmy tam nie su, nemozes ist na dalsie sessions (prezentacie) lebo su s facilitatormi (pomocny ludia) ktory maju prave v tej dobe pripravu takze nic nevedia, a nemozes pouzivat plennary miestnost lebo sa tam bude podavat vecera pre dalsie konferencie - HM KDE DAS 400 LUDI??????
Ach tak takuto krizu zo vsetkych stran som asi este v @ nezazila, samozrejme dotoho isli vseliake malicke problemiky….no a tak sa zacalo drsne vyjednavanie s managerom hotela - samozrejeme nehovoril AJ a tak si to zobrala na starosti Echo, v tej dobe sme museli mat ru miestnost aspon o 1hod dlhsie (v tej dobe v nadeji ze ludia s firiem tam dovtedy budu) ~cas 15:30~ a tak som isla sa spytat Echo ako to vyzera ked jednala s tym managerom a videla som ze velmi biedne - a Echo zrazu na mna "Nina plac! Rozplac sa!" ty jo no a to uz zacala ta prava sranda - tak som sa rozplakala ze proste neviem co a ten manager "dobre dobre mate tu 1 hodinu!" no tak sme zasli s Echo za roh a tak sme sa zacali smiat ako nikdy :D no musis pouzivat fakt vsetko mozne tu…a tak o 16:30 sme rozdelili 400 ludi do miestnosti cakajuc na firmy…vsetci mozny si zobrali na starosti bavit tych delegatov dokedy nepridu ludia s firiem a ja som sa modlila kazdu minutu aby prisli…po 45 minutach cakania a dufania sprava - Pokazilo sa auto :S no tak a co teraz??? Nemas miestnost na to aby si pokracovala v inej agende, nemas nic!!!!!!!! No tak som obisla kazdu miestnost, ospravedlnila sa a povedala ze o 18:15 zacneme a dovtedy maju pauzu - nedalo sa nic ine robit. A tak dalsich 50 minut kedy sme poslali auto pre nich (uz su na ceste 4,5 hodiny, cesta ktora trva 1,5hod) a s nadejou ze tam budu…stres ako prase…delegati nervozny a nastvany, ani veceru sme im este nemohli dat lebo ta bola dohodnuta az na 19:30…aaaaaaaa a tak bolo 18:00 volam do auta s ocakavanim ze mi povedia - ano uz sme tu tak som dostala spravu ' Nahradny vodic tu este nie je - sme asi tak 30 mintu od hotela' aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa - nemate firmy, nemozete pokracovat v agende lebo nemate kde, nemate jedlo pre delegatov :D no crisis management ako nikdy v zivote - keby tak tam bolo tak 50 ludi ale 400!!!! Ach a tak si vravim, zavolam vsetkych facis (ktory uz su ako tak trosku pripraveny) a zacneme aspon prve s Homegroups session (rozdelenie delegatov do malych skupiniek v ktorych budu pracovat celu konferenciu, takze sa tam spoznaju kto je kto a tak…) ale samozrejme to nebolo kde spravit, tak si predstavte 400 ludi stojacich v lobby (recepcia) a ja ako na nich kricim z balkona z 1.poschodia :D a vysvetlujem co maju robit (bolo tam asi tak 5 stupnov - strasna kosa…) no a tak sme to nechali az do vecere…s nadejou ze po veceri zacneme.
Volam do auta (19:00) - uz som ani nechcela volat, chcela som to vzdat…a tam mi povedali "Vodic sa stratil, nevie kde to je, nemoze najst smer" no a to uz som zacala premyslat ci si nejdem nahodou zarezrevovat letenku na druhy den domov ;) strasne som sa zacala smiat uz od zufalstva…proste to snad nie je mozne….a tak som si spomenula na pana Murphyho a podakovala mu za jeho zakon :D No a ako konference manager som musela nejak situaciu vyriesit…no nastastie ma zachranila 1hodina vecera kde sa to vsetko mohlo spravit a oni vcas prist. A tak 20:00 volam do auta - ze v pohode zacneme teda o 20:30 - reakcia - no to teda pochybujeme…aaaaaaaaaaaaa tak si predstavte ludi z firiem, fakt dobry a kapacity (jeden priletel az z Hong Kongu kvoli tejto konferencii) ako sedia v aute uz 6,5 hodiny :D:D:D) aaaaach jaaaaaj no ale tak delegati sa o 20:30 zacali premiestnovat do miestnosti kde som umiestnila jedneho bavica dokym nepridu ludia y firiem. No 20:45 prisli :D finalne po vyse 7 hodin cesty - strasne trapne som sa citila a tak sme im dali veceru a o 21:00 sa vsetko mohlo konecne zacat a ja som si sadla na stolicku a nevedela som ci sa mam zacat smiat alebo plakat, ale citila som taku obrovsku ulavu ako nikdy….(hlavne veci nam strasne komplikoval te blby hotel inak by bolo vsetko tak jednoduche - proste zmena v agende - ziadny problem, no problem je ze musis mat aspon miestnost kde to zorganizovat, co sme mi nemali)
Ach tak myslim ze to bol zatial najbrutalnejsi zazitok, stres, nervozita a vsetko doteraz co som tu zazila, hlavne ked som za to vsetko bola zodpovedna ja, ja som tam pozvala tych ludi z firiem atd….no decka strasne vela som sa naucila prekonanim tejto skusenosti (vravim si zlata konferncia v SH a este zlatsia konferncia na Seci :))
A pocas celej konferncie boli velke problemy s hotelom, financiami, presunom delegatov, skoro ziadna party lebo nebola ani party room, a cele 3 dni som sa nezastavila aby som nieco neriesila - proste som mala mozok tak prevareny ako nikdy, minula som neskutocne mnozstvo penazi na kredit co som stale nieco riesila po telefone, a ani som si skoro nic neuzila z konferncie poriadne, v teame ziadna myslienka na srandu alebo take tie male drobnosti ktore mozes pridat konferencii aby si ju urobil nezabudnutelnu pre delegatov lebo kazdy jeden nieco riesil, ale bolo to fajn - moc nam to ako teamu dalo - lebo sme sa navzajom tak podporovali ako nikdy - proste tam bolo velmi citit ako ani jeden druheho nenechame v stichu - proaktivita v pomahani a podpore, niekedy som im len tak zavolala na mobil aby sa zacali usmievat, lebo delegati nas vnimali ako v strese, stale nieco riesime a tak som zacala pracovat na tom aby to bolo inak, co sa potom podarilo - tymove role frcali ako nikdy predtym :D
A nejake super zaztky alebo fotky….
Tak toto je Florent - jeden z mojich VPs tu v PK na pobocke a bude aplikovat na prezidenta, super chalan (aby som predisla vsetkym moznym uvaham v myslienkach hlavne mojej rodiny - ma priatelku v SH.) a takto sme pracovali na mojom funkcnom treningu kde som dala deckam riesit rozne veci - super to je…
No a jedna z najdolezitejsich udalosti konferencie - mali sme tam hlavnych reprezentantov z PwC s ktorymi sme tam oficialne podpisali zmluvu o spolupraci 100 000RMB. Super to bol zazitok pocuvat co hovoria a potom sme si spravili srandu z Echo ze im pomozeme podpisat zmluvu - a tak sme si to prve nacvicovali ako sa budeme usmievat ;) a potom akcia :D
No a po rieseni vsetkych malych a velych drobnosti pocas celeho vikednu konferencia bola na konci…a tak sme si vsetci poplakali lebo to bol jeden z najsuper intenzivnejsich zazitkov…ach….a tesime sa na dalsiu konfernciu ktora bude v Januari - a moju funkciu konfernce managera som predala Echo, kedze mi dve sme skoro rovnake - vela krat sme spolu kecali pocas tej PK konferecii a vravime si - "boze my sme tak dobre, bez nas by to tu ani neslo, nevieme co by si tu pocali, ach velmi super vieme veci organizovat :D" a tak sme sa navzajom jedna druhu podporovali v tazkych chvilkach…:)
A co som sa naucila/zdokonalila?
- coordinovat projekt/konferiu
- event management (organizovanie udalosti)
- crisis management (zvladanie krizovych situacii)
- team management (motivovanie, podpora, priprava, koordinacia)
- working with different culture on concrete project (pracovanie s ludmi z inej kultury na projekte - nie je to to iste ako u nas)
- kontrolovanie vsetkeho 100x
- ako pracovat s ludmi a ich silnymi strankami - ako rozdelit role v teame atd.
- zase nieco o mne a mojich silnych a slabych strankach
- komunikacia - jasne, strucne vystizne v inom jazyku a inej kulture (musis prisposobit komunikaciu)
- pracovanie s firmami, komunikacia, zvladanie neprijemnych situacii :D
- atd.......
Tak to je vsetko z tejto skusenosti…mohla by som este pisat a pisat o vsektom moznom co sa tam dialo, ale uz nevladzem a vy by ste boli aj unudeny ;) tak niekedy porozpravam osobne :D papa zatial...Vasa zase o nieco starsia a skusenejsia Nina
Tak to je vsetko z tejto skusenosti…mohla by som este pisat a pisat o vsektom moznom co sa tam dialo, ale uz nevladzem a vy by ste boli aj unudeny ;) tak niekedy porozpravam osobne :D papa zatial...Vasa zase o nieco starsia a skusenejsia Nina

